Moet ik prijzen op mijn B2B website vermelden?

Je weet dat de vraag gaat komen.

Wat kost dat?

De meeste B2B bedrijven waar ik over de vloer kom worstelen met het beantwoorden van deze vraag op hun website. 

Terwijl het meer voordelen heeft dan nadelen als je het wel hebt over prijzen en kosten. 

Hoe dan? Check de video

Deze vraag krijg ik zo vaak: “Moet ik als B2B bedrijf mijn prijzen op mijn website zetten?”


Mijn antwoord is: “Als je op die shortlist wilt komen, dan ja.”

Ik hoor altijd 3 redenen waarom bedrijven het niet willen doen:

1. “We zijn duurder dan onze concurrenten. Als we onze prijzen tonen, schrikken we potentiële klanten af.”
2. “De prijs is afhankelijk van wat de klant precies wil. Het ligt eraan.”
3.  “Als we onze prijzen online zetten, weten onze concurrenten wat we vragen. Dat willen we niet.”

Klinkt bekend, toch? En toch vallen deze redenen al snel in het niets als je naar de feiten kijkt.


Transparantie over prijzen wekt vertrouwen.

  • Als je duurder bent, laat dan zien waarom. Wat maakt jouw dienst of product het waard? Als je open bent over prijzen, bouw je al direct een vertrouwensband op.
  • Als de prijs varieert, kun je prijsranges, starttarieven of verschillende voorbeelden laten zien. Zo geef je klanten toch een idee.
  • Concurrenten kunnen altijd een manier vinden om jouw prijzen te ontdekken. En laten we eerlijk zijn 9 van de 10 keer weet jij allang wat jouw concurrenten vragen. En weten ze het ook van jou. Focus je op het bieden van meerwaarde.

 

Transparant informatie delen is natuurlijk onderdeel van de methodiek van They Ask, You Answer. Sterker nog het is één van de Big 5 artikelen die ik altijd aanraad om tranparant te delen.

Het is de manier om aan vertrouwen te bouwen. 

 

Dit zijn nog meer voordelen wanneer je je prijzen deelt:

  • Filtert niet-serieus geïnteresseerden: door prijzen te laten zien, zorg je dat alleen serieuze prospects contact opnemen. Dit scheelt tijd en moeite.
  • Verslaat de concurrent: als de concurrent géén prijzen laat zien, en jij wel, wie komt dan betrouwbaar over?
  • Versnelt het salesproces: door vooraf duidelijk te zijn over de prijs, zijn er minder verrassingen in het salesgesprek.
  • Verhoogt de SEO-waarde: mensen zoeken vaak op prijs. Als je prijsinfo op je site staat, is de kans groter dat je in die zoekresultaten verschijnt.
  • Klantgericht denken: 93% van de decision-makers wil de prijs weten vóór ze met een salesrep praten. Luister naar je klanten in plaats van excuses te bedenken.

 

Via deze post op LinkedIn deelt Chris Walker een onderzoek waar meer dan 600 beslissers van zijn belangrijkste klanten op reageerden. Een van de vragen ging over wat ze wilden weten vóór ze met een verkoper of account manager praten.

Het antwoord?

93% wil de prijs weten voordat ze met sales in gesprek gaan.

Het is simpel.

Luister je naar je klanten of ben je egoïstisch en denk je alleen aan wat jij wilt?

Hier vind je de LinkedIn post van Chris Walker over prijzen 👇
https://lnkd.in/e93XTXFb

 

Plan direct jouw gratis consult

Vertel me met welke uitdagingen jouw bedrijf te maken heeft. Ik geef je tips om direct toe te passen en vertel je eerlijk óf en hóe ik je organisatie hierbij kan helpen. Plan jouw 30-minuten consult direct in mijn agenda.

Recente berichten uit het kenniscentrum

Artikel
Een van de nadelen van contentmarketing is dat het lang kan duren voordat je resultaat ziet. Je schrijft een relevant...
Artikel
Overweeg je om met They Ask You Answer (TAYA) te beginnen? Dan brandt de vraag: wat gaat deze investering mij...
Artikel
Het kiezen tussen een in-house marketingteam en uitbesteden aan een extern onlinemarketingbureau is een belangrijke beslissing. Beide opties hebben hun...