Wat is They Ask, You Answer?

Regelmatig krijg ik deze vraag. Als eerste gecertificeerde coach van deze methodiek en auteur van de Nederlandse editie van het boek vertel ik je er alles over.

They Ask, You Answer is eenĀ methodiekĀ enĀ bedrijfsfilosofie met Ć©Ć©n obsessie: ā€œWelke vragen leven er bij mijn ideale potentiĆ«le klant (ICP)?ā€ Met een vast programma van 10 duidelijke concepten, zien bedrijven die de They Ask, You Answer filosofie omarmen, waanzinnige verkoopresultaten van hun contentmarketing.

They Ask, You Answer wordt toegepast door duizenden bedrijven over de hele wereld, waaronder B2B en B2C bedrijven in de software, techniek, detailhandel, productie, bouw, gezondheidszorg, vastgoed, maakindustrie en diverse andere branches. Veel van deze bedrijven zijn in 1,5 jaar de autoriteit in hun branche geworden. Wil jij dat ook? Lees dan verder.

De essentie van They Ask, You Answer is eenvoudig: goed geĆÆnformeerde prospects worden blijere, betere klanten.

Als jouw potentiĆ«le klanten vragen stellen, moet je ze beantwoorden ā€“ open, eerlijk en transparant ā€“ op je website en op alle andere (online) plekken waar deze zich bevinden. Daar komt de naam voor de methodiek dan ook vandaan: They Ask, You Answer. Het idee en bijbehorende boek is geschreven door Marcus Sheridan, die deze methodiek zelf heeft ontworpen toen zijn eigen bedrijf in 2008 op het punt stond failliet te gaan.

Wanneer we onze (potentiĆ«le) klanten voorzien van alle informatie over onze producten en diensten ā€“ zelfs die dingen die ongemakkelijk zijn, zoals prijs, kosten en de nadelen, op een eerlijke en transparante manier ā€“ danā€¦

  • Bouwen weĀ vertrouwenĀ op met onze doelgroep
  • Wieden weĀ ongeschikteĀ klanten uit
  • Maken we hetĀ aankoopprocesĀ soepelerĀ enĀ sneller

Wat heb ik aan deze salesgedreven contentstrategie?

De They Ask, You Answer methode leert jeĀ de juiste geschreven en video contentĀ te maken, die content zo teĀ organiserenĀ en te indexeren dat hij gemakkelijk te lezen is, de content in hetĀ salesprocesĀ te gebruiken en op allerlei andere (online) fora om zoĀ meer en beter passende klantenĀ te krijgen.

Als je dit raamwerk in je bedrijf toepast, zul je een dramatische toename zien van organisch website-verkeer, meer (en betere) opportunities, en een structureleĀ omzetgroei.

They Ask, You Answer brengt je management, marketing- en salesteams samen rond gedeelde groeidoelstellingen en gaat je bedrijf positioneren als de meest betrouwbare bron van informatie in jouw branche.

Het They Ask, You Answer programma is het duurzame groeiplan voor jouw bedrijf.

Wanneer je de They Ask, You Answer bedrijfsfilosofie toepast in jouw organisatie dan:

  • Ben jijĀ inĀ controleĀ van jouw sales en marketing toekomst en ben je niet langer afhankelijk van externe bureaus
  • Werken jouw directie, sales- en marketingteams nauw samen alsĀ Ć©Ć©n afdelingĀ aan hetzelfde doel
  • Zorgt marketing uiteindelijk voor meer en betere sales omdat jeĀ beter gekwalificeerde prospectsĀ aantrekt

Weten hoe snel jij resultaat kunt boeken met They Ask, You Answer? LeesĀ hier een overzicht van een gemiddeld trajectĀ en de mijlpalen.

Waarom They Ask, You Answer werkt

Eenvoud
10 eenvoudige concepten die voor elke branche gelden en die je door jouw organisatie geĆÆmplementeerd worden.
Vertrouwen
Door openlijk de vragen van je klanten te beantwoorden, zul je gezien worden als betrouwbaar en wordt je de autoriteit in je sector.
Samenwerking
Je marketing en sales inspanningen zitten op Ć©Ć©n lijn, met gemeenschappelijke doelstellingen.
Educatief
Het gebruik van de juiste inhoud in het verkoopproces geeft je beter passende, koopklare klanten.

De oorsprong van de methodiek

In 2008 ging het slecht met Marcus Sheridanā€™s zwembaden-installatiebedrijf. De financiĆ«le crisis werd steeds erger, en klanten werden nerveus. Met toenemende afzeggingen leek zijn bedrijf, het niet te gaan redden. Maar Marcus had gehoord over contentmarketing, en hij besloot het heft in eigen handen te nemen. Hij nam zich voor om alle vragen van klanten ā€“ open en eerlijk ā€“ te beantwoorden op zijn website.

Elke avond na het werk schreef hij gedetailleerde en transparante antwoorden op elke veel voorkomende vraag, probleem en zorg van klanten die hij ooit gehoord had. Al snel begon deze content het online-verkeer op gang te brengen. Vervolgens gingen zijn sales-mensen de content met prospects gebruiken om ze zo beter te informeren.

Prospects van heinde en verre vonden hun weg naar zijn website (River Pools), aangetrokken door Marcusā€™ helderheid, transparantie en openhartigheid. Zijn website is nu nog steeds de meest bezochte website over zwembaden ter wereld. 

They Ask, You Answer was geboren.

Nu, jaren later, leert Marcus de They Ask, You Answer filosofie aan bedrijven over de hele wereld, en schreef hij de bestseller They Ask, You Answer, dat door Book Authority werd uitgeroepen tot het beste digitale marketing boek aller tijden (hier koop je de Nederlandse versie van het boek).

In 2020 las ik het boek en was ik er direct van overtuigd dat de principes in het boek ook voor mijn klanten in Nederland konden werken. Ik nam contact op met Marcus en gaf me op als een van de eerste leerlingen van zijn coachingsprogramma dat in 2021 van start ging. Als gecertificeerde coach begeleid ik jou en jouw team met de implementatie van deze filosofie zodat je de autoriteit wordt van jouw sector.Ā 

In 2022 kocht ik de rechten van Ć©Ć©n van de grootste uitgevers van de V.S., Wiley voor de vertaling van het boek. In samenspraak met Marcus is het boek niet alleen vertaalt maar ook verrijkt met drie Nederlandse cases. In mei van 2023 is het boek gelanceerd en ondertussen zijn er meer dan 1000 boeken over de toonbanken gevlogen.Ā 

Hier kan je deel Ć©Ć©n van de Nederlandse versie gratis lezen.Ā 

Marcus was natuurlijk superenthousiast toen hij de Nederlandse versie van zijn boek in handen kreeg. Hieronder zie je zijn reactie šŸ‘‡

Op dit moment zijn er duizenden bedrijven wereldwijd die hun succes te danken hebben aan Marcusā€™ raamwerk dat begint met een eenvoudig principe: Als je obsessief aan de slag gaat met de vragen, problemen en zorgen van je klanten, en als je de houding van een docent in jouw branche aanneemt, bouw je aan vertrouwen, en gaan klanten bij jeĀ kopen.

Vertrouwen ligt immers aan de basis van zakendoen.

Wil je weten of dit ook wat voor jouw B2B bedrijf is? Lees erĀ hierĀ meer over met voorbeelden.

Hier vind je een uitgebreid artikel over de aanpak en investering in het programma.Ā 

Al overtuigd en wil je meer weten over They Ask, You Answer en of het wat voor jullie is? AlsĀ eerste gecertificeerde coach van NederlandĀ van deze methodiek vertel ik je er alles over.

Maak hieronder eenĀ afspraakĀ in mijn digitale agenda.

Plan direct jouw gratis consult

Vertel me met welke uitdagingen jouw bedrijf te maken heeft. Ik geef je tips om direct toe te passen en vertel je eerlijk Ć³f en hĆ³e ik je organisatie hierbij kan helpen. Plan jouw 30-minuten consult direct in mijn agenda.

Recente berichten uit het kenniscentrum

Artikel
Video wordt een steeds belangrijker onderdeel van het aankoopproces, maar bijna geen enkel bedrijf weet er goed mee om te...
Artikel
Hoe selecteer ik de beste They Ask You Answer coach voor mij?
Je wilt aan de slag met They Ask You Answer (TAYA) en je bent ook zover dat je onderzoekt om...
Artikel
Je wil je merk versterken. Vaak is dat omdat je concurrentie er steeds vaker met die geweldige (potentiƫle) klant vandoor...