wat is They Ask You Answer

They Ask, You Answer is een raamwerk en bedrijfsfilosofie met één obsessie: “Wat vraagt mijn klant?” Met een vast programma van 10 duidelijke concepten, zien duizenden bedrijven met They Ask, You Answer, de gewenste verkoopresultaten van hun inbound marketing.

They Ask, You Answer wordt toegepast door duizenden bedrijven over de hele wereld, waaronder B2B en B2C bedrijven in de detailhandel, productie, bouw, software, gezondheidszorg, onroerend goed, maakindustrie en tientallen andere branches.

De essentie van They Ask, You Answer is eenvoudig: goed geïnformeerde prospects worden blijere, betere klanten.

Als jouw potentiële klanten vragen stellen, moet je ze beantwoorden – open, eerlijk en transparant – op je website. Daar komt de naam voor het raamwerk dan ook vandaan: They Ask, You Answer. Het idee en bijbehorende boek is geschreven door Marcus Sheridan, die deze methodiek zelf heeft ontworpen toen zijn eigen bedrijf in 2008 op het punt stond failliet te gaan.

Wanneer we onze (potentiële) klanten voorzien van alle informatie over onze producten en diensten – zelfs die dingen die ongemakkelijk zijn, zoals prijs en de nadelen, op een eerlijke en transparante manier – dan…

  • Bouwen we vertrouwen op met onze doelgroep
  • Wieden we slecht passende klanten uit
  • Maken we het aankoopproces soepeler en sneller

Wat heb ik aan They Ask, You Answer?

De They Ask, You Answer methode leert je de juiste geschreven en video content te maken, die content zo te organiseren en te indexeren dat hij gemakkelijk te lezen is, en de content in het salesproces te gebruiken om meer klanten te krijgen.

Als je dit raamwerk in je bedrijf toepast, zul je een dramatische toename zien van organisch website-verkeer, meer (en betere) leads, en een aanhoudende omzetgroei.

They Ask, You Answer brengt je marketing- en salesteams samen rond gedeelde groeidoelstellingen en gaat je bedrijf positioneren als de betrouwbare bron van informatie in jouw branche.

Het They Ask, You Answer programma is het duurzame groeiplan voor jouw bedrijf.

Wanneer je de They Ask, You Answer bedrijfsfilosofie toepast in jouw organisatie dan:

  • Ben jij in controle van jouw sales en marketing toekomst en ben je niet langer afhankelijk van externe bureaus
  • Jouw sales- en marketingteams werken nauw samen als één afdeling aan hetzelfde doel
  • Marketing zorgt uiteindelijk voor sales omdat je beter gekwalificeerde leads aantrekt

 

Waarom They Ask, You Answer werkt

Eenvoud

10 eenvoudige concepten die voor elke branche gelden en die je door jouw organisatie geïmplementeerd worden.

Vertrouwen

Door openlijk de vragen van je klanten te beantwoorden, zul je gezien worden als betrouwbaar en wordt je de autoriteit in je sector.

Samenwerking

Je marketing en sales inspanningen zitten op één lijn, met gemeenschappelijke doelstellingen.

Educatief

Het gebruik van de juiste inhoud in het verkoopproces geeft je beter passende, koopklare klanten.

 

De oorsprong van They Ask, You Answer

In 2008 ging het slecht met Marcus Sheridan’s zwembaden-installatiebedrijf. De financiële crisis werd steeds erger, en klanten werden nerveus. Met toenemende afzeggingen leek zijn bedrijf, het niet te gaan redden. Maar Marcus had gehoord over inbound marketing, en hij besloot het heft in eigen handen te nemen. Hij nam zich voor om alle vragen van klanten – open en eerlijk – te beantwoorden op zijn website.

Elke avond na het werk schreef hij gedetailleerde en transparante antwoorden op elke veel voorkomende vraag, probleem en zorg van klanten die hij ooit gehoord had. Al snel begon deze content het online-verkeer op gang te brengen. Vervolgens gingen zijn sales-mensen de content met potentiële klanten gebruiken om ze zo beter te informeren.

Potentiële klanten van heinde en verre vonden hun weg naar River Pools’ website, aangetrokken door Marcus’ helderheid, transparantie en openhartigheid.

They Ask, You Answer was geboren.

Nu, jaren later, leert Marcus de They Ask, You Answer filosofie aan bedrijven over de hele wereld, en schreef hij de bestseller They Ask, You Answer, dat door Book Authority werd uitgeroepen tot het beste digitale marketing boek aller tijden.

Vandaag danken duizenden bedrijven hun succes aan Marcus’ raamwerk dat begint met een eenvoudig principe: Als je obsessief aan de slag gaat met de vragen, problemen en zorgen van je klanten, en als je de houding van een docent in jouw branche aanneemt, bouw je aan vertrouwen, en gaan klanten bij je kopen.

Vertrouwen ligt immers aan de basis van zakendoen.

Meer weten over They Ask, You Answer en of het wat voor julie is? Maak hieronder een afspraak in mijn digitale agenda. 

Dit vind je vast ook interessant