Over Danielle

‘Geef iemand vis en die persoon heeft een dag te eten. Leer iemand vissen en die persoon heeft een heel leven te eten.’

Dát is kort samengevat de filosofie achter mijn sales- en marketing consulting. Anderen leggen je aan hun ‘infuus’. Ik niet. Ik zorg ervoor dat je zelf de beste klanten uit de markt naar je toe weet te trekken. Zo ontstaat een organisatie met een ijzersterke basis. Een organisatie die alles in huis heeft om duurzaam en succesvol te groeien.

De start van mijn ondernemersreis

Sinds 2010 ben ik ondernemer. Samen met een compagnon richtte ik brandfabric op waar we nu nog steeds B2B (MKB) bedrijven helpen met hun merkstrategie. Bedrijven zoals USoft, Deloitte, Visma | Idella, DSM, Newasco, Open Circle Solutions en anderen.

Eerste gecertificeerde TAYA coach in Nederland

Toen ik het boek They Ask, You Answer (TAYA) in 2020 las, wist ik dat dit mijn volgende uitdaging moest zijn. Na het ontdekken van de identiteit, waarden en positionering van mijn klanten bleef het hangen op de uitvoering in sales en marketing. Met They Ask, You Answer had ik een raamwerk in handen waar ik mijn klanten de weg mee kon wijzen.

Onder FLYNQ B.V., mijn eigen onderneming, heb ik de coachingsopleiding van het team van Marcus Sheridan gevolgd en werd ik de eerste gecertificeerde coach van Nederland van deze methodiek.

Co-auteur van They Ask, You Answer

Met de goedkeuring en aanmoediging van Marcus heb ik de rechten van de Nederlandse variant van het boek gekocht van één van de grootste uitgevers van de VS, Wiley. Binnen een jaar tijd heb ik het boek naar het Nederlands vertaald en er drie cases uit ons eigen kikkerlandje aan toegevoegd.

Wat ik doe voor jouw team

Met They Ask, You Answer coach en train ik jouw team om de transformatie te maken naar een salesgedreven contentstrategie waar je hele bedrijf achter staat. Het spreekwoordelijke zelf leren vissen, in plaats van dat ik de content voor jullie schrijf en jullie zo afhankelijk maak van mij. Een belangrijk onderdeel van They Ask, You Answer is video. Organisaties die hypergepersonaliseerde video’s inzetten in hun salesproces halen verbazingwekkende resultaten. Ook daarin neem ik mijn opdrachtgevers mee.

Welke transformatie heeft jouw organisatie nodig op het gebied van branding, contentmarketing of sales?

En vertel me over jullie uitdagingen

Waar mijn verhaal begon

Geboren op Curaçao en opgegroeid op Aruba, heb ik de eerste 20 jaar van mijn leven op een zonnig eiland doorgebracht 🦩. Een heerlijk vrij en warm leven. Toch wilde ik zo gauw als het maar kon de wereld ontdekken.
De Verenigde Staten was voor mij een logische vervolg-bestemming.

Internationale studies in Miami en en Boston

Ik ben toen verhuisd voor mijn studies naar Miami Florida waar ik mijn Bachelor’s van Florida International University heb gehaald 🎓.

In Miami waren uiterlijk, dure merken en auto’s de rode draad. Hier heb ik op Miami Beach gedanst naast Jennifer Lopez, Marc Anthony, Gloria en Emilio Estefan. Wat een tijd!

Mijn eerste baan was sales ondersteuning voor Vincam Group, later overgenomen door ADP TotalSource in Miami. Hier heb ik drie jaar gewerkt. De eigenaren van Vincam waren twee Cubaanse ondernemers, Carlos en Pepe, één visionair en de ander van de cijfers en processen. Fantastisch om dat van dichtbij mee te maken. Hier heb ik ook geleerd dat de samenwerking tussen sales en marketing tot geweldige resultaten leidt. Deze twee ondernemers hebben het bedrijf uitgebouwd en uiteindelijk verkocht aan ADP. 💰

De volgende halte was de prachtige stad, Boston, waar ik in twee jaar voltijd mijn MBA aan Boston University heb gehaald. In Boston waren intellect (Harvard en MIT), oud geld en cultuur de rode draad. Hier heb ik voor het eerst winters meegemaakt met sneeuw. De Red Sox live zien spelen tegen aartsvijand New York Yankees en ‘Sweet Caroline’ meegezongen met het publiek.

Merk- en marketingstrateeg in New York

Mijn laatste stop in de VS was één jaar New York. Hier werkte ik als freelance merk & marketing strategie consultant voor een start-up cosmetica merk, aura science. Ik had ook nog een tweede baantje in een luxe kledingwinkel om zo mijn appartement in Manhattan te kunnen betalen. Mijn kamer was net zo groot als de kast waar Harry Potter thuis woonde 😉.

In New York waren hard werken, uitbundig feesten en veel lopen de rode draad. Hier heb ik de begintijd van Netflix meegemaakt met de DVD’s die je per post kreeg en retour stuurde. Tennissen in Central Park en brunchen op zondag met vrienden en vriendinnen.

Sales- en marketingadviseur voor de grootste Nederlandse merken

Omdat ik geen ‘green card’ (verblijfsvergunning) had voor de VS viel de keuze op Nederland om hier mijn carrière voort te zetten. Ik heb toen zeven jaar bij Capgemini Consulting gewerkt als sales en marketing adviseur voor grote merken zoals KPN, DHL, Philips en ICS.

Ondertussen ontmoette ik, weer, de liefde van mijn leven. We zaten op dezelfde middelbare school op Aruba, what are the odds! We zijn gevestigd in Baarn, getrouwd en hebben inmiddels twee tieners thuis.

Dat was mijn verhaal, maar ik ben vooral benieuwd naar jóuw verhaal. Wat is de achtergrond van je organisatie? En nog belangrijker: wat is er nodig voor een succesvolle toekomst? Laten we samen kijken hoe we die plannen realiteit kunnen maken.

Plan direct jouw gratis consult

Vertel me wat jullie doelen zijn en ik vertel je eerlijk óf en hóe ik je organisatie hierbij kan helpen. Plan jouw 30-minuten consult hier direct in mijn agenda.