b2b merkstrategie
Merk is ongrijpbaar, wij maken het concreet.
Je bent een van de beste bedrijven, misschien wel het beste bedrijf in jouw vakgebied, maar de klanten lijken het nog niet door te hebben. Zij gaan met andere organisaties in zee, lijken jouw concullega’s meteen te vinden, maar zien jullie bedrijf over het hoofd.
En dat terwijl jij precies vertelt wat je allemaal kan betekenen voor de klant. Het komt alleen niet goed over. Je bent er inmiddels achter dat jouw producten en diensten hartstikke goed zijn, maar zichzelf niet verkopen. Op de een of andere manier val je niet op, onderscheid jij je niet van de rest.
Ik hoor dit te vaak!
Hoe fijn zou het zijn als jij er direct uitspringt bij jouw doelgroep?
Je zou willen dat de klant direct bij jou denkt: ja, deze organisatie moet op onze shortlist!
Hoe geweldig zou het zijn als mensen aan de buitenkant van jouw bedrijf al ervaren wie jullie als organisatie zijn, naast wat jullie te bieden hebben?
En hoe leuk en fijn het is om met jullie te werken naast dat jullie de juiste producten en oplossingen leveren?
Zo onderscheidend dat we zijn overgenomen door Visma.
Sinds onze rebranding van Piramide naar Idella (de naam bedacht door Danielle) hebben we de manier waarop we zakendoen hervormd.
Onze klanten zijn nog enthousiaster en voelen de positieve verandering aan.
We zijn zo gaan opvallen met onze positionering dat we vervolgens door Visma zijn overgenomen.
Merk doet zijn werk voordat je aan tafel komt!
In zes weken jouw bedrijf als merk zodanig te ontwikkelen, dat er een basis ontstaat om jouw bedrijf op de markt te zetten.
Het merk moet zijn werk doen voordat je aan tafel komt.
Ben jij directeur of CEO van een bedrijf en wil jij je onderscheidend profileren? Kan je wel wat hulp gebruiken als het gaat om het op de kaart zetten van jullie merk?
Of ben je de sales/marketing of commercieel directeur, en wil je jouw bedrijf zo op de markt positioneren dat je je duidelijk onderscheidt van de rest om zo op de shortlist te komen?
Let’s do this!
Mede dankzij de nieuwe positionering een investeerder aangetrokken voor onze groei.
Tijdens de merkstrategie workshops was ik onder de indruk van de creatieve manier waarop Danielle ons allemaal liet nadenken over USoft als een merk, en over hoe we onszelf wilden positioneren.
Ik was ook erg enthousiast over de “Welcome to My World” workshop, waar onze klanten hun ervaringen met USoft deelden. We hebben deze inzichten verwerkt in onze merkpositionering.
Hoe dan?
In zes weken leggen we samen met jou en jouw team de basis voor een top-notch B2B merkstrategie. Je weet dan wat je moet doen om jouw bedrijf zo op de markt te zetten, dat klanten meteen weten wie je bent, naast wat je doet.
Zo weten zij vanaf de buitenkant al hoe het is om met jou te werken, naast dat jij hen de oplossing kan bieden waar ze naar op zoek zijn.
Het plan van aanpak:
Stap 1: Intake.
Hierbij verdiep ik mij eerst helemaal in jouw organisatie, de bedrijfsdoelen, en de huidige activiteiten op het gebied van marketing. Wij betrekken de hele organisatie bij dit proces.
Stap 2: Workshops.
Gemiddeld genomen gaan we aan de slag met vier tot zes workshops, waarvan één klanten-workshop. Samen met een representatief team (6-10 collega’s) onderzoeken we de identiteit van de organisatie, de onderscheidende merkwaarden, en we kruipen in de huid van de klant.
Stap 3: Rapportage en planning.
Je krijgt een brand strategy rapportage met een sales- en marketingplan. Je weet nu precies wat je te doen staat. Wij coachen jouw team met de uitvoering van het plan.
Een duidelijke strategie waardoor we als iWriter door Templafy zijn overgenomen.
Toen ik Danielle vond tijdens mijn zoektocht op het internet, was ik enthousiast om te zien dat zij jaren aan internationale ervaring heeft.
Samen met haar zijn we het avontuur aangegaan om onze identiteit te ontdekken, we formuleerden de BHAG, merkpersoonlijkheid en merkwaarden. Danielle hielp ons met het articuleren van een duidelijke strategie van wie we zijn als merk en waar onze ambities liggen.
Aan de slag
Denk jij nu: “ja inderdaad, wij willen ons onderscheidend in onze markt positioneren zodat we vaker aan tafel komen bij onze ideale klanten en betere medewerkers aantrekken.”?
Dan kan ik mij voorstellen dat je gelijk aan de slag wilt.
Maak een afspraak met mij en plan meteen een gratis merkstrategie sessie in. Ik verdiep mij in jouw situatie.
Zo geef jij mij jullie 3 lastigste concullega’s en geef ik jou concreet advies over jullie positionering en merkstrategie t.o.v. jullie concurrenten.
Goede ruil toch?
De gratis merkstrategie sessie is een video-call van een half uur. Plan hem hier in.

Gratis B2B merkstrategie advies met mij? Meld je hier aan!
Als directeur of MT lid van je bedrijf wil je natuurlijk dat je opvalt en gekozen wordt door prospects.
Hoe zit het met de positionering van jouw bedrijf?
Hoe doe je het ten opzichte van je concurrenten? Meld je aan en we gaan in gesprek over jullie brand!