+31 35 206 3020

B2B contentmarketing

Meer klanten, minder moeite.

Kennismaking

Contentmarketing begint met een goede kennismaking. We verdiepen ons in de organisatie, bedrijfsdoelen, marketing doelen en huidige (content)marketing activiteiten. Wat speelt er in de markt, bij klanten en stakeholders.

Hebben we al een merkstrategie of marketingstrategie met de organisatie achter de rug? Dan is deze fase kort en bondig en gaan we snel aan de slag. 

Buyer persona’s

Indien er geen buyer persona’s aanwezig zijn gaan we die maken. Dit doen we aan de hand van diverse technieken. Interne workshops, interviews en/of klantenpanels. Echt weten wie de klant is, waar zij naar op zoek is en welke informatie relevant is. Van bestaande klanten krijgen we de juiste informatie om zo relevante content te gaan creëren.   

Customer journey

We tekenen de huidige customer journey uit. Wat gaat er goed en wat kan beter. Langs de bekende funnel van awareness, interest, consideration, evaluation en purchase. Met deze informatie wordt duidelijk waar we nog aan mogen werken en waar we al stappen hebben gezet.   

Content plan

We kijken naar de marketingdoelen van de organisatie waar we met de content aan bij gaan dragen. Vervolgens bespreken we de successen en leermomenten uit het verleden. Als uitgangspunt gebruiken we de buyer persona’s. Wat willen zij? Daarna koppelen we de verschillende fases uit de buyer’s journey aan de middelen en kanalen die het beste passen. Een plan voor de juiste content, op het juiste moment voor de juiste persoon. 

Content creatie

Na het content plan gaan we aan de slag met creatie. We weten nu wie, wanneer en wat. Samen met de experts binnen de organisatie gaan we content creëren. Aan de hand van (telefonische) interviews, gesprekken met klanten (voor klantcases) en research schrijven we de juiste content. Zo wordt het bedrijf online gevonden, laat het thought leadership zien en stelt het zich behulpzaam op naar prospects die zoeken naar een oplossing voor hun uitdaging. Ook stijgt de website in rangorde met steeds weer nieuwe, frisse content. We gebruiken deze in online campagnes om zo meer prospects te interesseren en leads te genereren. Met een content abonnement wordt alle online marketing en communicatie jullie bedrijf compleet verzorgd.

Leadgeneratie

Laat die klanten maar komen. Met de juiste content in combinatie met een geweldig marketing automation tool gaan we ervoor zorgen dat de klanten naar jullie toekomen. Wordt gevonden en gekozen op basis van de persoonlijkheid, purpose en proof die we etaleren aan de wereld. 

Gratis B2B leadgeneratie advies met mij? Meld je hier aan!

 

Meer leads via de website, meer naamsbekendheid en meer klanten met minder moeite. Dat is wat elke B2B directie, marketing en sales wil. Meld je via deze link aan en we gaan een half uur in gesprek. We behandelen jullie meest prangende vraagstuk.