Trek de aandacht met een sterk merk

Stop met dertien in een dozijn-marketing. Benut jullie volledige potentieel en creëer een merk waar niemand omheen kan. Binnen 8 weken heb je een merkstrategie die jouw organisatie ijzersterk positioneert.

Blijvend resultaat

“Na onze rebranding hebben we een prachtige nieuwe dynamiek binnen het bedrijf ervaren. Sindsdien hebben we diverse innovatieprijzen gewonnen en groeit ons bedrijf jaar op jaar. De rebranding heeft onmiskenbaar een boost gegeven aan de hele organisatie.”

Marc Nieuwland
Directeur, Newasco

Succesvolle transformatie

“Als CEO wist ik dat we moesten rebranden om toekomstbestendig te zijn als FinTech bedrijf. Danielle was in staat om ons bestuur te overtuigen van het hoe en waarom van een rebranding, waarmee we zelfs de meest sceptische leden van het bestuur meekregen. Onze klanten zijn nog enthousiaster om zaken met ons te doen en we krijgen ook sollicitanten binnen die veel beter bij ons passen.”

Marc Boesmans
CEO, Piramide Groep (nu Visma | Idella)

Maak werk van je merk

Jouw organisatie wordt onweerstaanbaar als je een uniek merk weet te creëren. Merkwaarden laten zien wie je bent en waar je voor staat. Pak je het goed aan? Dan raak je de doelgroep. In hoofd én hart, want beslissingen worden voor 95% onbewust genomen. Een sterk merk zorgt voor verbinding. Zo kiest je doelgroep vol overtuiging voor jullie organisatie.

Wat mijn merkstrategie jullie oplevert

Beter zichtbaar

Je organisatie is zichtbaar op relevante momenten. Online en offline.

Herkenning zorgt voor vertrouwen

Een sterk merk wordt 80% vaker gekozen dan een onbekend merk.  

Meer ideale klanten

Je ideale klant voelt zich aangetrokken tot je organisatie en zegt eerder ja.

Onderscheiden van de concurrentie

Het is direct duidelijk waar jullie voor staan en wat jullie zo bijzonder maakt.

Makkelijker medewerkers aantrekken

Talent verbindt zich makkelijker aan een organisatie waarmee ze waarden delen.

Fundament voor de toekomst

Je organisatie blijft zich ontwikkelen met de concrete actiepunten uit het plan.

Plan eenvoudig een online kennismaking

Deze organisaties gingen je voor

Al tientallen organisaties bezorgde ik een sterk merk waarmee zij hun verhaal effectief naar buiten brengen.

De strategie voor een onweerstaanbaar merk

Niet wát je doet, maar wíe je bent, bepaalt het karakter van je organisatie. Daarom duiken we samen de diepte in. We achterhalen jullie merkwaarden, brengen je ideale klant in kaart en onderzoeken de concurrentie. Zo ontwikkelen we een doeltreffende merkstrategie die het fundament vormt voor toekomstige acties en uitingen. Geen natte vinger werk, maar een gedegen analyse die recht doet aan jullie unieke vraagstuk.

Dit kun je verwachten

Brand scan

We brengen de huidige strategie, klanttevredenheid, brand gap en interne cultuur in kaart. Zo hebben we een mooi startpunt.

Een blik naar binnen

Met het team kijken we naar de toekomst van jullie merk. We bepalen o.a. het karakter van de hoofdrolspeler van jullie verhaal met archetypes.

Brand values

We selecteren jullie top onderscheidende merkwaarden die breed gedragen worden in de organisatie. Dit vormt jullie BRANDSTAR.

Een gesprek met de klant

Tijdens een Welcome to My World-sessie spreken we jullie ideale klanten en ontdekken we wat hen drijft. Dit is gouden informatie om jullie zichtbaarheid te maximaliseren.  

Buyer persona’s

Tijdens een workshop ontwikkelen we samen buyer persona’s voor de belangrijkste klantgroepen. Dit brengt inzicht en helpt jullie effectief te communiceren.

Brand rapportage

Jullie ontvangen een uitgebreide rapportage van alle opgedane inzichten. Dit vormt de basis voor jullie brand story én een routekaart voor actie, met concrete punten om dit te implementeren.

Het resultaat is een merkstrategie waarmee je de autoriteit in je markt wordt. Zo sta je altijd op de shortlist van je ideale klant omdat je top of mind bent in jouw branche. Bovenstaande acties dragen daar allemaal aan bij. Omdat ieder vraagstuk anders is, pas ik mijn werkwijze daarop aan. Samen bepalen we de ideale route naar een sterk merk.  

Plan een vrijblijvende online afspraak

Het gezicht achter FLYNQ

Ik ben Danielle Navas-Brandt. Ervaren merkstrateeg en sales- en marketingadviseur.  Waar andere merkstrategen aan de oppervlakte blijven en zich concentreren op wat je bedrijf doet, duik ik dieper. Ik geloof dat je merk draait om de persoonlijkheid van je organisatie. Pas als dat duidelijk is, ontstaat een uniek merk waar niemand omheen kan. En dát is de basis voor continue groei.

Tarieven

Merkstrategie Compleet

Binnen 6-8 weken creëren we een sterk merk dat opvalt en de juiste snaar raakt bij je ideale klant.

Vanaf 20.000*

Wat het oplevert

  • Een uniek merk gebaseerd op jullie identiteit en merkwaarden
  • Duidelijke inzichten in de klantreis van jullie doelgroep
  • Uitgebreide brandrapportage met strategie en concrete actiepunten

Inclusief

  • Brandscan en concurrentieanalyse
  • Assessment interne identiteit & waarden
  • 3 -5 workshops waarin we inzichten verzamelen met collega’s en klanten:
    • Unieke identiteit
    • Onderscheidende merkwaarden
    • Welcome to my World – klantensessie
    • Klantprofiel ideale klant – buyer persona sessie
  • Strategierapportage met aanbevelingen en next steps
  • Bekijk hier het overzicht van alle stappen en bijbehorende investering. 

Marketingstrategie

Binnen 2-3 weken vertalen we jullie sterke merk in een concreet marketingplan met heldere actiepunten

Vanaf 12.000*

Wat het oplevert

  • Duidelijke inzichten in de klantreis van jullie doelgroep
  • Marketingplan op maat
  • Actiepunten waarmee je sales- en marketingteam aan de slag kan

Inclusief

  • 3 -5 workshops waarin we inzichten verzamelen met collega’s en klanten:
    • Welcome to my World – klantensessie
    • Klantprofiel ideale klant – buyer persona sessie
    • Product- en marktpropositie
    • Brainstorm contentplanning
  • Marketingplan op maat in samenwerking met jouw team

Inspiratiesessie

Aan de slag met je merk, maar weet je niet hoe? Ontdek het tijdens deze inspirerende sessie. 

2.400*

Wat het oplevert

  • Inzicht in de essentiële elementen van een sterk merk 
  • Aanbevelingen voor een eigenzinnige merkstrategie
  • Concrete handvaten om aan de slag te gaan met jullie merkstrategie

Inclusief

  • Livesessie van 2 uur op jouw locatie
  • Brandscan met een vergelijking van jouw merk met 3 concurrenten
* Liever iets op maat? Dat kan, in een intake bespreken we wat voor jullie de beste aanpak is

Toe aan een merk met karakter?

Als merkstrateeg ben ik er voor bedrijven die:

Klinkt dat als jullie organisatie? Plan dan een vrijblijvende afspraak in. De eerste stap op weg naar een sterk merk waar niemand omheen kan.

Binnen 1 minuut geregeld

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder mijn antwoord op veelgestelde vragen over merkstrategie en branding. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op voor een persoonlijk antwoord.

Je hoort vaak ‘je moet kiezen om gekozen te worden’. En dat is ook echt zo. Je kunt je niet op iedereen richten. Dan krijg je dertien in een dozijn-marketing en heeft niemand echt het wow-effect. Door te laten zien waar je voor staat, trek je klanten en medewerkers aan die zich daar verbonden mee voelen. Een merkstrategie zorgt ervoor dat al je uitingen passen bij dat verhaal. Het is de basis waar je steeds weer op terug kunt vallen. Zo blijven jullie consequent zichtbaar met hetzelfde verhaal. Hiermee win je vertrouwen.

Mijn aanpak is altijd maatwerk. Ik ga met jullie in gesprek over wat er al ligt en waar jullie nog behoefte aan hebben.

De 12 archetypes zijn ooit op papier gezet door Carl Jung. Het archetype van je organisatie zegt iets over hoe jullie verhaal het beste tot uiting komt. Staan jullie bijvoorbeeld voor vrijheid, autoriteit of juist voor plezier? De BRANDSTAR is hier het vervolg op. Het is een eigen ontworpen systeem met 5 onderscheidende merkwaarden, je merkvisie en merkbelofte in een overzichtelijk systeem dat past bij je organisatie.

Een merkstrategie gaat over jullie onderscheidende identiteit. Die komt vervolgens tot uiting in onderscheidende communicatie. Extern én intern. De merkstrategie geeft richting aan dit creatieve proces. In mijn netwerk heb ik veel getalenteerdere vormgevers, copywriters, fotografen, filmmakers en andere creatievelingen. Zij zijn uitstekend in staat om jullie merkstrategie te vertalen in vorm, tekst en beeld.  

Ik geloof in het positioneren van je bedrijf als een persoonlijkheid met een karakter en merkwaarden. Dat zijn unieke waarden voor jouw bedrijf. Ze laten zien waar je voor staat en bepalen hoe je handelt en communiceert. Deze merkwaarden verzin je niet, ze zijn er al. Ik zorg ervoor dat ze naar boven komen. Zo ontstaat er een merkstrategie die uniek is voor jullie organisatie en die uitstekend past. En juist omdat dit zo speciaal en menselijk is, voelen anderen zich verbonden met je merk. Zo wordt het makkelijker om ideale klanten én medewerkers aan te trekken. Want mensen doen zaken met mensen, en niet met een bedrijf.

Plan direct jouw gratis consult

Is het tijd om nu echt werk van je merk te maken? Vertel me wat jullie doelen zijn en ik vertel je eerlijk óf en hóe ik je organisatie hierbij kan helpen. Plan jouw 30-minuten consult hier direct in mijn agenda.